HJEM KONTAKT





Salg og markedsføring

Iværksættere og små nystartede virksomheder har altid fokus på produktet, dets design, produktion og hvad der ellers hører til selve produktet.

Anderledes ser det ud når talen falder på salg og markedsføring. I mange tilfælde har vi set at en virksomhed godt kan komme godt i gang uden så meget som at have ringet til en potentiel kunde. Vi oplever at idé skaberen eller producenten har en psykologisk barriere når det gælder salg og markedsføring.

Det første salg foregår typisk til netværket og de personer eller virksomheder der kendes i forvejen. Det er der ikke noget i vejen med. Spørgsmålet er bare i hvor høj grad produktets potentiale bliver udnyttet. Med meget små midler kan salg og markedsføring øge produktets kendskabsgrad som vil være en forudsætning for et øget salg.

Men forud for dette bør der tænkes, og helst også nedskrives, hvordan forestillingerne om virksomhedens fremtid skal se ud. Hvad er ambitionsniveauet og de deraf afledede konsekvenser på produktion, indkøb, organisation og finansiering.

Fake it till you make it er en vej at gå, når bare det er besluttet hvilken vej der ønskes at gå ned af. Hvis ikke det ligger klart går det som Alice i wonderland, der bliver spurgt af katten om hvilken vej hun ønsker at gå. Da hun svarer, at det ved hun ikke, siger katten at så er det lige meget hvilken vej hun vælger.

Vi skelner derfor mellem markedsføring, som vi vælger at kalde beslutningen om hvilken vej der foretrækkes og planlægningen heraf. Salget er det, der følger som en konsekvens af markedsføringen. I dag, hvor det er så let og billigt at nå ud til det meste af verden, kan det vise sig at en succes fuldstændig kan overrumple en virksomhed så afledede konsekvenser helt kan slå virksomheden ud. Skaleringen skal med andre ord være på plads. Der er ikke noget så ærgerligt at måtte skuffe en kunde, og da slet ikke på et tidligt stadie i en virksomheds liv.

Vi er derfor tilhængere af velovervejede beslutninger og vores måde at assistere på, går blandt andet ud på at lave en handlingsplan med mål og forventninger med deraf opstillede krav til resten af virksomheden. Vi tror også på den individuelle assistance hvor erfaring og ikke mindst kemi passer til den konkrete opgave. I partnerkredsen findes erfaring og visdom, der er så bred, at vi påstår, at vi kan assistere hvilken som helst virksomhed med et hvilket som helst produkt, med et tilfredsstillende resultat.

Det kommer an på en prøve, og har du lyst til det, skal du bare udfylde kontaktfornularen her på hjemmesiden, eller ringe og skrive til en af os, så tager vi den der fra.




Netvaekst.dk | Klerkegade 2A, 1.tv. | 1308 København K | Telefon: +45 2028 8838 | E-mail: info@netvaekst.dk
Copyright © All Rights Reserved